Ouderportaal.
Het ouderportaal is het centrale communicatiekanaal van Korein. Hier kun jij als ouder belangrijke informatie inzien, zoals je facturen, wanneer je kindje staat ingepland, het dagverslag en foto’s van jouw kind. En wil je contact met de pedagogisch medewerkers op de groep van jouw kind? Stuur ze dan eenvoudig een berichtje via het ouderportaal.
Alle voordelen op een rij.
- Krijg inzicht in facturen, jaaropgaven, contracten en tarieven.
- Communiceer met de pedagogisch medewerkers op de groep.
- Blijf op de hoogte van het laatste nieuws.
- Bekijk foto's van activiteiten van jouw kind.
- Beheer jullie persoonlijke gegevens.
- Meld je kind eenvoudig af.
Hulp nodig?
Inloggen
Je kunt op twee manieren inloggen:
1) via de webbrowser (korein.ouderportaal.nl)
2) via de "OuderApp van Konnect" (beschikbaar voor Android en iOS). De URL/het domein wat je moet ingeven is: korein.ouderportaal.nl
Voor beide manieren heb je de inloggegevens nodig die je van Konnect zult ontvangen.
Geen inloggegevens ontvangen?
Controleer of de e-mail in je SPAM-box terecht is gekomen. Is dat niet het geval? Klik dan op 'wachtwoord vergeten' onder het inlogscherm. Vul vervolgens bij 'gebruikersnaam' jouw e-mailadres in dat bij ons bekend is en klik op 'versturen'. Je ontvangt dan een e-mail met verdere instructie.
Wachtwoord vergeten?
Klik op 'wachtwoord vergeten' onder het inlogscherm. Vul vervolgens bij 'gebruikersnaam' jouw e-mailadres in dat bij ons bekend is en klik op 'versturen'. Je ontvangt dan een e-mail met verdere instructie.
Extra dag
Extra dag aanvragen
- Ga naar 'Agenda'
- Klik op 'Dag aanvragen'
- Kies 1 of meerdere kinderen en selecteer de dag of periode
- Klik op 'Indienen'
- De aanvraag wordt ter goedkeuring aangeboden. De status is te volgen via 'Aanvragenoverzicht'
- De facturatie vindt achteraf plaats door Korein en rechtstreeks aan de ouders. Bedragen worden automatisch geïncasseerd na de maand van afname, indien je een machtiging voor de automatische incasso hebt afgegeven.
- Annuleren van goedgekeurde extra opvang is niet mogelijk
Afwezigheid doorgeven / annuleren
Afmelden
1. Ga naar 'Agenda'
2. Klik op blauw icoon agenda
3. Kies voor ‘Afwezigheid doorgeven’
4. Voer de datum en eventueel dagdeel van afwezigheid in
5. Kies 1 of meerdere kinderen die je af wilt melden
6. Klik op 'Aanvraag indienen'
Afmelding annuleren
1. Ga naar 'Agenda'
2. Klik op het blauwe icoontje met agenda
3. Kies voor ‘aanvragenoverzicht’
4. Ga naar de dag die je weer wilt aanmelden
5. Klik op aanvraag annuleren
6. Je krijgt een pop-up met de vraag: “weet je zeker dat je deze aanvraag wilt annuleren?” Kies ja
7. De dag is weer aangemeld
Let op: wil je binnen 30 dagen een geannuleerde dag weer aanmelden? Neem dan contact op met de locatie.
Handleiding
Bekijk de handleiding van het ouderportaal. Heb je na het lezen van de handleiding nog vragen? Neem dan gerust contact met ons op via info@korein.nl of telefonisch via 040 - 294 89 89.
Veelgestelde vragen
Hoe kom ik in het ouderportaal?
Om een account te activeren ga je naar: korein.ouderportaal.nl en daar klik je op wachtwoord vergeten. Vul dan je gebruikersnaam in. Dit is jouw mailadres. Daarna ontvang je in jouw mailbox een e-mail met daarin een link waarmee je een nieuw wachtwoord in kunt stellen.
Om in te loggen in de app download je via de Google Playstore of de App Store de app: OuderApp van Konnect. Er wordt dan gevraagd om een URL in te vullen. Hier hoef je alleen 'Korein' in te vullen, want de rest van de URL is al voor je ingevuld. Als het goed is staat daar: .ouderportaal.nl. Vervolgens klik je op volgende en kun je daar jouw gebruikersnaam en wachtwoord invullen om in te loggen.
Ik kan geen foto's zien in het ouderportaal. Hoe kan dat?
Je kunt het ouderportaal het beste openen via de OuderApp of via de webbrowser met Chrome of Mozilla Firefox. Dan kun je de foto's bekijken.
Waarom kan ik als ouder wel facturen en documenten inzien en mijn partner niet?
Je staat in het ouderportaal waarschijnlijk geregistreerd als tweede ouder/verzorger. In het ouderportaal kan alleen de persoon die als eerste ouder/verzorger geregistreerd staat facturen en documenten inzien.
Hoe lang kan ik nog inloggen in het ouderportaal na beëindiging/afloop van het contract?
Nadat je contract is beëindigd heb je nog 15 maanden toegang tot het ouderportaal. Het dagboek en de foto’s zijn nog 8 weken lang beschikbaar. Vergeet deze dus niet te downloaden. Daarnaast is het belangrijk om ook zo snel mogelijk de contracten, facturen en jaaropgaves digitaal op te halen, die heb je namelijk nog minimaal 5 jaar nodig voor de Belastingdienst.